آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ
برچسب‌ها

هر آنچه باید درباره استفاده از رینگ لایت بدانید

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 13516

می‌خواهید موارد استفاده از رینگ لایت در عکاسی را بشناسید؟ در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از نور رینگی و مزایای استفاده از این نور را به دقت موردبررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

«چرا لباس‌ها و آرایش صورت در عکس‌ها چندان خوب به نظر نمی‌رسد؟»

.

بسیاری از کسانی که به  تازگی وارد عرصه عکاسی  شده‌اند، سوالاتی از این دست را مطرح می‌کنند. اما دسته دیگری از افراد هم هستند که علاقه بسیاری به این محصولات نشان می‌دهند و آن‌ها هم کسانی هستند که قصد تهیه عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت را برای شبکه‌های اجتماعی خود دارند. زیرا که با استفاده از این نورها می‌توان تصاویر بسیار باکیفیتی را به‌راحتی و با گوشی هوشمند ثبت کرد.

 در برخی از موارد کیفیت تجهیزات به کاررفته موجب پایین‌آمدن کیفیت عکس می‌شود و در برخی موارد نیز تکنیک‌های اشتباه در عکس‌برداری عکاس را از خلق تصویر موردنظر مأیوس می‌کند.

نورهای رینگی برای رفع هر دو مشکل کارساز خواهند بود. رینگ لایت، به لامپ‌هایی اطلاق می‌شود که به صورت یک حلقه، نور مناسب را به سوژه عکس می‌تاباند. عکاسانی که در زمینه زیبایی و مدلینگ فعال هستند، مدت‌هاست که از مزایای استفاده از نورهای رینگی در عکس‌برداری بهره برده‌اند.

 اما واقعاً چه عاملی باعث می‌شود رینگ‌های نور تا این اندازه منحصر به فرد باشند؟ با ما در دوربینت همراه باشید تا بیش از پیش با استفاده از این نور آشنا شوید.

 

مزایای کاربرد رینگ لایت در عکاسی حرفه‌ای

.

 ثبت تصاویر پرتره دیدنی و چشم‌نواز

 حذف سایه‌های شدید

 بازتاب دلچسب نور در چشم سوژه عکس پرتره

 توزیع مناسب نور در عکاسی ماکرو و عکاسی پرتره

 ایجاد نور تخت و نرم

در ادامه به بررسی دقیق‌تر  این موارد می‌پردازیم:

.

تصاویر پرتره دیدنی با رینگ لایت

.

نورهای رینگی بیشتر از هر کاربرد دیگری در زمینه ثبت تصاویر پرتره کاربرد دارند. معمولاً سوژه عکاسی پرتره  به دنبال ثبت تصاویر است که به بهترین شکل زیبایی‌های او را به تصویر بکشد.بنابراین تنها در صورتی از رینگ لایت استفاده می‌شود که عکاس به دنبال ثبت تصویری بسیار متفاوت با استفاده از یک تکنیک خاص باشد. اما زمانی که پای عکاسی پرتره به میان می‌آید، نورهای رینگی بهترین انتخاب پیش روی عکاس است. دلیل این امر هم تونایی بالای این محصولات در پخش یکنواخت نور  بر روی چهره سوژه می‌باشد که موجب می‌شود تصاویر با جلوه بسیار زیبایی ثبت شوند.

.

 حذف سایه‌های تند و تیز با استفاده از رینگ لایت

.

حذف سایه‌های تند و تیز

.

غالباً به واسطه نورپردازی نامناسب، سایه‌های شدیدی در بخش‌هایی مانند زیر چانه، ابرو‌ها و بینی پدیدار می‌شود که تصویر چندان جالبی را ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل، شاید حذف سایه‌های شدید از تصاویر پرتره اصلی‌ترین رسالت رینگ لایت عکاسی در صنعت عکاسی پرتره باشد.

ازآنجائی‌که نوری که از رینگ لایت متصاعد می‌شود، از تمامی زوایا بر چهره سوژه می‌تابد، دیگر مجالی برای تشکیل سایه در تصویر باقی نمی‌ماند. سایه‌ها نقص‌های جزئی موجود در ترکیب‌بندی چهره سوژه را بیش از پیش نمایان می‌کنند. اما با یادگیری کاربرد رینگ لایت عکاسی را به شیوه‌ای متفاوت تجربه خواهید کرد و بهترین تصویر ممکن را از چهره سوژه به ثبت می‌رسانید.

در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که وجود سایه‌ها در برخی از پرتره‌های تا حدی الزامی است. به عنوان مثال زمانی که پای عکاسی با استفاده از تکنیک نورپردازی رامبراند به میان می‌آید؛ در واقع باید رابطه مناسبی میان سایه و روشن ایجاد شود. اما با این حال تصاویر پرتره‌ای که با استفاده از نورهای رینگی ثبت‌شده است، ویژگی‌های چهره فرد را به مراتب بهتر به نمایش می‌گذارد.

.

.

بازتاب نور رینگ لایت در چشم سوژه 

بازتاب زیبای حلقه نور در چشمان سوژه

.

انعکاس نور حاصل از رینگ لایت در چشمان سوژه، به تصویر نهایی روح می‌بخشد. در این حالت حلقه نور ملایم و لطیفی در چشم‌های سوژه دیده می‌شود. در عکاسی پرتره هر منبع نوری که در فاصله نزدیک سوژه قرار گرفته باشد، چنین بازتابی را در چشم سوژه به وجود می‌آورد؛ اما بیننده با مشاهده این نور متوجه منبع نور می‌شود و به علت انعکاس نور در چشم سوژه نیز پی می‌برد.

 با استفاده از منابع نور متفاوت انعکاس نور در چشم سوژه نیز متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال در صورت استفاده از منبع نور سافت باکس یک مربع یا یک مثلث درخشان را در چشم سوژه ایجاد می‌کند، حال آنکه استفاده از نوری که با استفاده از چتر به سوژه تابانده می‌شود، انعکاس ستاره‌ای شکلی را در چشم به وجود می‌آورد.

این در حالی است که استفاده از رینگ لایت، حلقه نور ملایمی را در چشم ایجاد می‌کند. این نور را با نام هاله نیز می‌شناسند.  از آنجایی که مردمک چشم به شکل دایره است و از نظر ساختاری با شکل منبع نور هماهنگ است، نوری طبیعی در چشم سوژه پدیدار می‌شود که نقش به سزایی در زیبایی نهایی تصویر دارد. برخی از عکاسان پرتره و همین‌طور عکاسان مدلینگ با وجود نورپردازی دقیق محیط و تنها به منظور ایجاد این حلقه نور در چشم سوژه از رینگ لایت استفاده می‌کنند.

.

 استفاده از رینگ لایت در عکاسی پرتره

.

توزیع یکنواخت نور در عکاسی ماکرو و پرتره

.

تابه حال به این موضوع اندیشیده‌اید که اصلاً به چه دلیل، نخستین از نور فلاش در عکس‌برداری استفاده شده‌است؟ توزیع یکنواخت نور، درواقع تنها دلیلی بود که منجر به استفاده از نور فلاش در تصویربرداری بود. اما امروزه دیگر نیازی به استفاده از نور فلاش نیست بلکه می‌توان نور یکنواخت را با استفاده از رینگ لایت به صورت مداوم در فضا تأمین کرد.

جالب است بدانید که نورهای رینگی نخستین‌بار به منظور استفاده در دندانپزشکی و دیگر درمان‌های پزشکی اختراع شد. برخورداری از نور کافی در حوزه‌های درمانی امری بسیار حیاتی تلقی می‌شود. در صورت وجود چنین نوری می‌توان عضو موردنظر را به دقت موردبررسی قرارداد.

به تدریج عکاسان نیز، که به اهمیت نور یکنواخت بر کیفیت تصویر پی برده بودند به کاربرد رینگ لایت روی آوردند. در تصویربرداری ماکرو در برخی از موارد، فاصله دوربین با سوژه بسیار کوتاه می‌شود. در این موارد نورپردازی مناسب کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. در همین راستا نوری که در بالا یا کنار سوژه قرار می‌گیرد می‌تواند نور مناسب را در فضا پراکنده کند و عکاس را در ثبت بهترین نتایج یاری کند.

از این گذشته تمام کسانی که در فروشگاه اینترنتی خود اشیا بسیار کوچک را به فروش می‌رسانند نیز از مزایای استفاده از رینگ لایت حیرت‌زده خواهند شد. اشیایی که در اینترنت به فروش می‌رسد باید به وضوح قابل‌تشخیص باشند و مشاهده جزئیات به سادگی برای کاربر ممکن باشد.

 در واقع اگر مشتریان قادر به مشاهده دقیق کالای موردنظر نباشند، نمی‌توانند با اطمینان خاطر اقدام به خرید کنند. بنابراین به منظور اطمینان از فروش محصولات فروشگاه  اینترنتی خود، در اولین فرصت با مطالعه راهنمای خرید رینگ لایت، نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

 .

.

کیفیت نور تخت و ملایم

.

ایجاد نور تخت و نرم یکی از بنیادی‌ترین ویژگی‌های نورهای رینگی است. احتمالاً می‌دانید که نور در بازه‌ای میان نورهای ملایم و نیرو‌های متضاد طبقه‌بندی می‌شود. تفاوت نور به سادگی کیفیت خروجی عکس را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 از آنجایی نورهای رینگی از تمام جهات نور را به سوژه می‌تابانند، کیفیت نور نهایی نرم و ملایم خواهد بود. چرا که به دلیل توزیع متناسب نور در رینگ لایت تمام زیبایی چهره از نور یکنواختی برخوردار خواهند بود.

 البته این نورپردازی ممکن است برای تمام سوژه‌ها مناسب نباشد. به همین دلیل باید نور رینگی را روی سوژه‌های متفاوت به کار ببرید تا بتوانید تصمیم نهایی را در خصوص بهترین نور برای یک سوژه اتخاذ کنید. نور موردنیاز را انتخاب کنید و سپس به دنبال منبع نور مناسب باشید.

.

 استفاده از رینگ لایت در عکاسی پرتره

.

استفاده از رینگ لایت در عکاسی مدلینگ و پرتره

.

مدلینگ و پرتره بیش از هر سبک دیگری در عکاسی از مزایای استفاده از رینگ لایت بهره برده‌است. حتماً بارها در تصویر درج‌شده در آگهی‌های تبلیغاتی و همینطور در اتاق‌های گریم، شاهد استفاده از رینگ لایت بوده‌اید.

 اگر پاسخ شما منفی است و تا به حال این رینگ را ملاقات نکرده‌اید، بهتر است دفعه بعد که یک تصویر تبلیغاتی در زمینه زیبایی را مشاهده می‌کنید با دقت بیشتری به چشم‌های سوژه بنگرید.

 آیا حلقه نور ملایمی را در چشم‌های او مشاهده می‌کنید؟ می‌بینید که نور صاف و تخت حاصل از رینگ لایت چگونه به بیننده اجازه می‌دهد روی سوژه متمرکز شود؟

کاربرد رینگ لایت در آگهی‌های تبلیغاتی بیننده را ترغیب می‌کند که محصول موردنظر را خریداری و زیبایی را تجربه کند.

رینگ لایت در صنعت لوازم‌آرایش و زیبایی کاربرد فراوانی دارد. در واقع کاربرد این نور محدود به عکاسی در این حوزه نمی‌شود. بلکه حتی متخصصان زیبایی و گریم نیز برای آرایش چهره و رعایت رنگ‌بندی و جزئیات در زیبایی صورت از نورهای رینگی استفاده می‌کنند. در مصارف خانگی نیز میزهای آرایشی که دارای لامپ‌هایی در اطراف آینه هستند؛ در حقیقت تأثیر نور رینگی را ایجاد می‌کنند.

 .

کاربرد رینگ لایت در فیلم‌برداری

.

کسانی که در زمینه فعالیت خود به فیلم‌های تبلیغاتی نیاز دارند و در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب مشغول به فعالیت هستند نیز می‌توانند با مطالعه راهنمای خرید رینگ لایت، کیفیت موردنظر را در ویدئوهای خود به وجود آورد.

 در واقع نور ملایم و یکنواخت این منبع، اثری از اختلاف فرکانس نور بر اثر پرش نور در ویدئوی شما برجای نمی‌گذارد. برخی از تصویربرداران که سوژه‌های خود را در دامان طبیعت جستجو می‌کنند نیز با استفاده از رینگ لایت تصاویر خیره‌کننده‌ای از جانوران و گل‌ها به ثبت می‌رسانند.

در واقع تنها با یک دوربین ماکرو و یک رینگ لایت، هر شیء در طبیعت می‌توانند منشأ خلق یک تصویر شاهکار باشد.

علاوه بر موارد درج‌شده، کسانی که در زمینه طراحی مدل مو، ساخت جواهر، کلکسیون داران تمبر، فروشندگان لباس و اکسسوری و حتی معلمان می‌توانند به بهترین شکل از رینگ لایت استفاده کنند.

.

 انواع رینگ لایت

.

انواع متفاوت رینگ لایت

.

نورهای رینگی در انواع متفاوتی تولیدشده‌اند و هریک از آنها مزایای منحصر به فردی را به همراه دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

.

 فلاش رینگ لایت

.

رینگ‌های فلاشی در قسمت جلویی دوربین نصب می‌شوند، منبع انرژی در این رینگ‌ها باتری است. در عکاسی ماکرو بیشتر از این رینگ‌ها استفاده می‌شود.

.

رینگ لایت گوشی موبایل

.

این رینگ کوچک که با باتری تغذیه می‌شود به سادگی روی دوربین گوشی نصب می‌شود و نور یکنواخت و ملایمی را پراکنده می‌کند. با استفاده از رینگ لایت گوشی موبایل تصاویر سلفی بی‌نظیری را به ثبت برسانید و از تماشای ویدئو‌های حرفه‌ای که با دوربین گوشی خود ثبت کرده‌اید، لذت ببرید.

.

رینگ لایت مستقل فلوئورسنت

.

این رینگ‌ها به یک منبع ثابت نور متصل می‌شوند. شما می‌توانید به جای استفاده از رینگ لایت گوشی موبایل، تلفن همراه یا دوربین خود را در درون این حلقه قرار دهید. این نور فلوئورسنت در مواردی مانند آرایش و آراستن مو به کار برده می‌شود.

.

 رینگ لایت مستقل LED

.

این رینگ نیز مانند همتای فلوئورسنتی خود روی یک سه پایه قرار می‌گیرد و به یک منبع نور متصل می‌شود. سپس یک گوشی یا دوربین نیز در رینگ جایگذاری می‌شود. در این نمونه قابلیت تنظیم دمای نور وجود دارد و علاوه بر این استفاده از فیلترها نیز ممکن است. رینگ لایت LED نیز برای افرادی که در زمینه گریم، مد و زیبایی فعال هستند، مناسب است.

.

نحوه استفاده از رینگ لایت

.

نحوه استفاده از  رینگ لایت گوشی موبایل یا رینگ لایت سلفی بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که رینگ را به بالای گوشی وصل کنید. سپس دکمه روشن را فشار دهید و ژست بگیرید. به یاد داشته باشید این نور را نمی‌توان در فواصل بسیار طولانی استفاده کرد.

رینگ‌هایی که روی سه پایه قرار می‌گیرند نیز دو انتخاب پیش رو دارید نخست، گوشی یا دوربین را درون حلقه جایگذاری کنید یا دوربین را به دست بگیرید. در صورتی که دوربین را در دست نگه می‌دارید، باید لنز را در مرکز حلقه قرار دهید.

 

.

دوربین را در نقاط مختلف نگه دارید تا به تأثیرات متفاوت نور پی ببرید. به یاد داشته باشید که این نورها به منبع برق نیز دارد، پس باید سه پایه را در نزدیکی پریز برق قرار دهید. شدت و دمای نور را تنظیم کنید و به یاد داشته باشید که پس از تصویربرداری می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای موجود تغییرات موردنظر را در تصویر اعمال کنید.

حلقه نور؛ دمیدن روح به تصویر

نور مهم‌ترین عنصر در کره زمین، بدون نور قادر به مشاهده جهان اطراف خود نخواهیم بود. با حضور نور تجربیات ما به کلی متفاوت خواهند بود، آرایش‌کردن، آراستن موها با استفاده از نور کافی نتایج متفاوتی را به دنبال دارد. در عکاسی نیز ثبت تصاویر مدلینگ، زیبای، یک انگشتر جواهرنشان و هر جزئیات دیگری در معرض نور مناسب جلوه‌ای متفاوت خواهد داشت.

 رینگ لایت را در عکاسی و تجارت خود به کار ببرید و شاهد انقلابی شگرف در میزان رضایت مخاطبان خود باشید. رینگ لایت حقیقت را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. در فروشگاه دوربینت، جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار است. نور مناسب گویای همه چیز است.

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

فهرست