آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ
برچسب‌ها

مشکلات رایج در دوربین عکاسی سونی a7 iv

نوشته شده در تاریخ5 ماه پیش 291

دوربین های سونی شهرت جهانی دارند و جزء بهترین ها در نوع خود محسوب می شوند. دوربین های ساخت این برند تنوع زیادی دارند. دوربین سونی a7 iv یکی از حرفه ای ترین و کاربردی ترین دوربین ها در دنیای عکاسی به شمار میرود. این دوربین در میان عکاسان و تولید کنندگان محتوا بسیار محبوب است و دارای امکانات و ویژگی های فوق العاده ای می باشد. با وجود استفاده گسترده ای که از این دوربین سونی می شود تصمیم گرفتیم این مطلب را به مراحل عیب یابی دوربین سونی a7 iv بپردازیم.

مشکلات رایج دوربین سونی a7 iv

در این بخش به صورت جامع رایج ترین مشکلات دوربین سونی a7 iv و نحوه عیب یابی آن ها را شرح میدهیم.

.

عدم روشن شدن دوربین سونی a7 iv

در برخی مواقع با اینکه باتری سونی a7 iv به درستی کار میکند باز هم دوربین روشن نمی شود. این مشکل می تواند به دلایل مختلف رخ دهد که یکی از آن ها این است که باتری به درستی شارژ نشده است. برای حل این مشکل باید باتری را به شارژ متصل نمایید و اطمینان حاصل کنید که دو شاخه به شکل کاملا ایمن به پریز برق وصل شده است.

باتری معیوب نیز می تواند از دلایل بروز این مشکل باشد. زمانی که باتری شارژ نمی شود به احتمال زیاد از کار افتاده و باید اقدام به تعویض آن نمایید. برای انجام این کار می توانید بلوک باتری را از محفظه جدا کرده و باتری جدید را در آن قرار دهید.

مادر برد معیوب نیز می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. این دوربین سونی دارای یک مادر برد مرکزی است که تمام پروسه ها را به نوعی کنترل میکند به همین دلیل وجود نقص در آن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند روشن نشدن دوربین شود.

.

روشن نشدن دوربین سونی A7 IV

.

کار نکردن صفحه نمایش دوربین سونی a7 iv

در این مواقع صفحه نمایش قسمت عقبی دوربین روشن نمی شود و قادر به ارائه تصاویر نیست.این مشکل می تواند به علت کثیف شدن صفحه نمایش ال سی دی رخ داده باشد. بهترین کار این است که با استفاده از یک پارچه و محلول تمیز کننده صفحه دوربین را پاک کنید و مطمئن شوید هیچ عوامل خارجی روی آن وجود ندارند.

خرابی صفحه نمایش ال سی دی نیز می تواند در بروز این مشکل نقش داشته باشد. زمانی که پس از تمیز کردن صفحه نمایش مشکل حل نشد باید به خرابی آن شک کنید. در این مواقع باید این صفحه تعویض شود.

.

کارنکردن صفحه نمایش سونی a7 iv

.

بسته نشدن درب باتری دوربین سونی a7 iv

گاهی اوقات درب باتری سونی a7 iv گیر کرده یا هیچ حرکتی نمی کند. در این مواقع باید معیوب نبودن باتری بررسی شود. اگر مشکل از باتری نبود باید مجموعه درب باتری را مورد بررسی قرار دهید. باید مطمئن شوید که مفاصل به طرز صحیحی روغن کاری شده اند و هیچگونه مانعی در این میان وجود ندارد که از باز و بسته نشدن درب جلوگیری کند. این مشکل در رقیب اصلی این دوربین که سونی a7r iv است برطرف شده 

همچنین بخوانید : مقایسه دوربین sony a7 iv با دوربین sony a7r iv

.

بسته نشدن درب باتری دوربین sony a7 iv

.

عدم اتصال دوربین سونی a7 iv به کامپیوتر

ممکن است دوربین را به کامپیوتر وصل کنید اما متوجه شوید که اتصال مناسبی برقرار نمی شود و دستگاه قادر به دانلود عکس ها نیست. خرابی مادر برد می تواند یکی از علت های بروز این مشکل باشد. همانطور که پیش تر بیان کردیم تمام فرایندهای این دوربین به نوعی به وسیله این مادر برد کنترل می شوند.

این مسئله می تواند به دلیل خراب شدن پورت AV دوربین نیز باشد. اگر دلیل این مشکل این موضوع نبود باید اقدام به بررسی شاخک USB کنید. باید اطمینان حاصل کنید که هیچ محدودیت امنیتی وجود ندارد که مانع از خواندن پورت شود. بهتر است کامپیوتر را دوباره راه اندازی کنید و تمام پوشه ها و دیتاهای مرتبط با فایل های دوربین را بازخوانی نمایید.

اتصال سونی a7 iv به کامپیوتر

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

فهرست