آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ
برچسب‌ها

راهنمای انتخاب بهترین گیمبال دوربین در سال ۲۰۲۰

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 4868

فیلم‌برداری حرفه‌ای علاوه بر دانش فنی، خلاقیت و تسلط بالا، نیازمند ابزار حرفه‌ای نیز هست و گیمبال یا لرزشگیر دوربین، یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که برای این کار به آن نیاز خواهید داشت. در سال‌های اخیر، لرزشگیرهای مختلفی برای دوربین و موبایل به بازار عرضه شده‌اند که هرکدام دارای ویژگی و توانایی‌های مختص خود هستند. در این مطلب تلاش کرده‌ایم بهترین مدل‌های گیمبال و لرزشگیر دوربین در سال ۲۰۲۰ را به شما معرفی کرده و به بررسی ویژگی‌های هریک بپردازیم تا بتوانید بهترین مدل را برای استفاده خود انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که انتخاب یک مدل به‌عنوان بهترین لرزشگیر دوربین امکان‌پذیر نیست؛ زیرا درنهایت این نوع استفاده و نیاز شما است که بهترین گیمبال را برای شما انتخاب می‌کند. دو محصول معرفی‌شده در ابتدای مطلب دارای تحمل وزن بالاتری بوده و مناسب برای استفاده در ستاپ‌های سنگین‌وزن و استفاده در کنار دوربین‌ها و لنزهای سنگین هستند و دو مورد بعدی، عمومی‌تر بوده و برای استفاده‌های نرمال و استاندارد انتخاب‌های بهتری می‌باشند.

مطالب پیشنهادی:
گیمبال چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
بهترین گیمبال موبایل در سال ۲۰۲۰

بهترین لرزشگیرهای دوربین

گیمبال DJI Ronin-S

dji ronin-s gimbal
• عملکرد روان و بی‌نقص
• تحمل وزن ۳.۶ کیلوگرم
• کیفیت ساخت بالا
• ۱۲ ساعت عمر باتری
• حمل آسان

بدون شک رونین اس یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما برای خرید گیمبال است. یک محصول باکیفیت، با توانایی‌های بالای فنی و عملکردی خوب که توسط کمپانی DJI طراحی و تولید شده است. دی جی آی یکی از برترین شرکت‌ها درزمینهٔ تولید گیمبال و همچنین پهپادهای حرفه‌ای فیلم‌برداری است. این محصول نیز همانند سایر تولیدات این کمپانی دارای کیفیت ساخت بالایی بوده و ازنظر فنی، یکی از قوی‌ترین محصولات موجود در این لیست است. تحمل وزن این محصول برابر با ۳.۶ کیلوگرم است که استفاده از آن در کنار دوربین‌های DSLR‌ با لنزهای تله را ممکن ساخته است. این گیمبال گریپ خوبی داشته و باتری آن می‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۲ ساعت به تأمین انرژی گیمبال بپردازد. طراحی رونین اس به‌صورت مدولار است تا زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید و یا در حال حمل آن هستید، بتوانید بخش‌های مختلف آن را از هم جدا کنید. این محصول کیت‌های مختلفی دارد که با توجه به لوازم جانبی‌ای که نیاز دارید، می‌‌توانید تنها خود گیمبال و یا کیت‌های همراه با لوازم جانبی آن را تهیه کنید.
توجه داشته باشید که اکسسوری‌های تمامی گیمبال‌هایی که در این مطلب معرفی می‌شوند، به‌صورت جداگانه نیز قابل تهیه هستند و می‌توانید در زمان نیاز آن‌ها را تهیه کنید.


گیمبال Zhiyun Crane 3S

zhiyun tech crane 3s
• بهترین گیمبال ازنظر تحمل وزن در این لیست
• تحمل وزن ۶.۵ کیلوگرمی
• دسته ارگونومیک با قابلیت‌های کنترلی بالا
• همراه با دکمه چرخان برای کنترل فوکوس و زوم
• همراه با سه‌پایه کوچک


این لرزشگیر نسخه بهبودیافته نسل سوم گیمبال‌های کمپانی ژیون تک و جدید‌ترین محصول این لیست است. گیمبال فوق دارای تحمل وزن ۶.۵ کیلوگرم است که بالاترین میزان در این لیست است. بنابراین می‌توانید دوربین‌های DSLR سنگین‌وزن را با تقریباً هر لنزی روی آن قرار دهید و بدون نگرانی به فیلم‌برداری بپردازید. باتری محصول از نوع 18650 است که قادر است تا ۱۲ ساعت، انرژی موردنیاز محصول را تأمین کند.
طراحی دسته این محصول دارای ارگونومی بالایی بوده امکان نگهداری لرزشگیر را از بالا امکان‌پذیر می‌کند. این گریپ که قابلیت جدا شدن از گیمبال را نیز دارد، بر روی خود دارای دکمه‌های کنترلی موردنیاز کاربر نیز هست که پروسه کار با محصول را بسیار آسان و لذت‌بخش کرده است. بنابراین می‌توانید در حین کار با محصول و حرکت دادن آن، تنظیمات دلخواهتان را نیز اعمال کنید. در این بخش همچنین یک نمایشگر کوچک نیز قرار دارد که کاربر بتواند با یک نگاه از وضعیت گیمبال و تنظیمات آن مطلع شود. در بخش کناری گیمبال نیز یک دکمه کنترلی چرخان قرار دارد. کاربرد این دکمه برای کنترل زوم و فوکوس است که به دلیل چرخان بودن، دقت بالایی در کنترل این موارد در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

لرزشگیر DJI Ronin-SC

dji ronin-sc
• توانایی فنی بالا
• طراحی جمع‌وجور و سبک
• تحمل وزن ۲.۲ کیلوگرمی
• کیفیت ساخت بسیار خوب
• همراه داشتن هولدر موبایل به‌صورت پیش‌فرض
رونین SC برادر کوچک‌تر رونین S است که دارای وزنی سبک‌تر نسبت به آن است. این محصول تمامی قابلیت‌های فنی Ronin S را دارد، درحالی‌که دارای ابعادی کوچک‌تر و وزن کمتر نسبت به آن است. تحمل وزن این محصول برابر با ۲.۲ کیلوگرم است که برای استفاده در کنار دوربین‌های DSLR‌ و بدون آینه مناسب است. همانند سایر محصولات DJI از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و از عمر باتری ۱۱ ساعته برخوردار است. این محصول دارای حالت‌های پیش‌فرض بسیاری است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ویدئوهای خلاقانه و چشم‌نوازی را تهیه کنید. این محصول در چند پک مختلف با لوازم جانبی‌های مختلف ارائه می‌شود که می‌توانید با توجه به نوع استفاده خود و لوازم جانبی‌ای که نیاز دارید، بهترین پکیج را برای خود انتخاب کنید.

گیمبال Zhiyun WEEBILL-S

zhiyun weebill s
• طراحی خوب گریپ
• تحمل وزن ۲ کیلوگرمی
• عمر باتری ۱۲ تا ۱۴ ساعته
• وزن سبک
فریب ابعاد این گیمبال را نخورید! زیرا باوجود کامپکت بودن و وزن ۹۰۰ گری، این محصول یکی از توانمندترین گیمبال‌های موجود در این لیست است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گیمبال طراحی منحصر بفرد دسته آن است که حمل و استفاده از آن را آسان کرده و آزادی عمل بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همراه این محصول یک سه‌پایه کوچک ارائه می‌شود که می‌توانید آن را در بخش زیرین محصول نصب کرده و گیمبال را به‌راحتی روی زمین قرار دهید؛ یا اینکه آن را به بخش بالایی متصل کرده و همانند Crane 3S، گیمبال را از بخش بالایی آن بگیرید و حمل کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید لزرشگیر را راحت‌تر حمل کرده و با کمی خلاقیت، ویدئوهای بسیار جذابی را ضبط کنید. باتری محصول عمر بالایی داشته و بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت قادر به تأمین انرژی محصول می‌باشد. همچنین تحمل وزن ۲ کیلوگرمی این گیمبال، استفاده از دوربین‌های بدون آینه و DSLR‌ را بر روی آن ممکن ساخته است.

گیمبال DJI Ronin-MX

dji ronin mx
• طراحی دودسته کاملاً حرفه‌ای
• تحمل وزن ۴.۵ کیلوگرم
• قابلیت کنترل بی‌سیم
• ساختار منیزیومی سبک و مقاوم

رونین MX یک گیمبال دو دسته است که برای استفاده‌های حرفه‌ای طراحی و تولید شده است. استفاده از دو دسته نگهدارنده در این محصول، موجب شده تا کاربر در زمان استفاده کنترل بیشتری روی دوربین داشته باشد و فیلم‌برداری حرفه‌ای‌تری را انجام دهد. ساختار کلی این گیمبال از منیزیوم ساخته شده تا وزن کلی محصول پایین باشد و درعین‌حال، از مقاومت خوبی نیز برخوردار باشد. این گیمبال همچنین قابلیت نصب روی پرنده Matrice 600 کمپانی DJI را نیز دارد. علاوه‌براین، در کنار آن از یک کنترلر بی‌سیم نیز استفاده شده که امکان کنترل و استفاده از گیمبال به‌وسیله ریموت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی شد تا یک دید کلی از بهترین انتخاب‌هایی که برای لرزشگیر دوربین به شما داده شود. همان‌طور که در بالا گفته شد، نمی‌توان یک مدل را به‌عنوان برترین مدل انتخاب کرد زیرا نوع استفاده، تأثیر مستقیمی از انتخاب گیمبال دارد. بنابراین در ابتدا سعی کنید تا نیاز خود را شناخته و بعدازآن، بهترین انتخاب را انجام دهید.

ارسال نظر
پاسخ دهید

تنظیمات

فهرست